על ההבדלים בין מפוח צנטריפוגלי למפוח צירי - אדירן

על ההבדלים בין מפוח צנטריפוגלי למפוח צירי

על ההבדלים בין מפוח צנטריפוגלי למפוח צירי

המפוח הינו מכשיר המשמש להנעת אוויר באמצעות פעולת דחיפה או יניקה, והוא משמש עבור מטרות תעשייתיות שונות.
ישנם כיום שני סוגים עיקריים ונבדלים של מפוחים לתעשייה:

 

מפוח צירי: המפוח הצירי נקרא כך בגלל כיוון זרם האוויר אותו הוא יוצר. העיקרון שעומד מאחורי המפוח הזה פשוט מאוד. באמצעות כנפיים המסתובבות סביב ציר, המפוח הצירי שואב אוויר בכיוון המקביל לציר ודוחף אותו קדימה. מפוחים ציריים יוצרים זרם אוויר בספיקה גבוהה ופועלים באופן מיטבי ביישומים בהם ההתנגדות לזרימת האוויר נמוכה, כמו למשל במעבר אוויר מצד אחד של הקיר אל צדו השני, ומטרות אוורור כלליות. לרוב המפוחים הציריים לא דורשים מקור אנרגיה חזק במיוחד לשם הפעלתם והניצולת האנרגטית שלהם גבוהה.

 

מפוח צנטריפוגלי: העיקרון עליו עובד המפוח הצנטריפוגלי שונה מזה של המפוח הצירי. כאן האוויר נכנס אל המפוח מפתח צידי, כאשר מאיץ חשמלי ומאוורר, בעל כפות נטויות לפנים או לאחור, יוצרים כוח צנטריפוגלי המאיץ את האוויר בלחץ גבוה אל פתח היציאה (השונה לרוב בכ-90 מעלות – מכיוון פתח הכניסה).
בזכות יכולתו ליצור לחץ אוויר גבוה ואחיד, המפוח הצנטריפוגלי מתאים לשימושים תעשייתיים שונים הדורשים הזרמת אוויר כנגד התנגדות. בהתאם ליכולותיו הוא צורך יותר משאבי אנרגיה ולכן פחות חסכני מבחינה אנרגטית מהמפוח הצירי.

למה משמש כל אחד מסוגי המפוחים הללו?

בשל התכונות השונות של שני סוגי המפוחים, השימושים בהם נבדלים ושונים זה מזה.
המפוח הצירי, כאמור, הוא בעל ספיקה גבוהה של אוויר אך יוצר לחץ אוויר נמוך – לכן הוא מתאים לשימושי אוורור כללים יותר, כמו למשל פינוי עשן ממקומות ציבוריים, תחלופת אוויר בחללים רחבי ידיים כדוגמת מחסנים, אולמות ייצור ומרכזי תעשייה ולוגיסטיקה, כאמצעי לקירור טמפרטורת הגוף במקומות בהם לא מתאפשרת התקנת מערכות מיזוג אוויר (כמו למשל במבני תעשייה וחקלאות פתוחים), ועוד.
לעומת זאת המפוח הצנטריפוגלי יוצר לחץ אוויר גבוה ואחיד – דבר ההופך אותו למתאים ביותר לכל יישום תעשייתי הנדרש לעבודה על לחץ אוויר שכזה, כגון: שאיבת מזהמים בתהליכי ייצור שונים, הולכת אוויר בתוואי תעלות ואף שימושים אינטגרליים בפסי ייצור, למשל – סכיני אוויר המשמשים למטרות ייבוש, ניקוי וקירור.

כיצד תדעו איזה מפוח מתאים לצרכים שלכם?

לכל אחד מסוגי המפוחים התעשייתיים תכונות אחרות, שימושים שונים ויכולות נבדלות.
אם אתם נדרשים, למשל, ליישום שידאג לתחלופת והנעת אוויר במחסן – מפוח צירי כנראה יענה על דרישות אלו. מצד שני, אם אתם עוסקים בהפעלת סביבת עבודה הדורשת אוויר נקי ותהליכי יניקה וסינון של אוויר, או נדרשים להוליך את האוויר דרך תוואי תעלות – סביר להניח שמפוח צנטריפוגלי יותר מתאים לצרכיכם.

חברת אדירן מייבאת ומתקינה מפוחים איכותיים ממיטב החברות. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בטלפון: 03-9700500, או באמצעות טופס הפניה.

צור קשר
03-9700500 03-9700510 info@adiran.co.il שחם 32, פתח תקווה יצירת קשר קריאת שירות
חזרה לתחילת העמוד