מפוחים בשימוש התעשייה - לא רק למטרות אוורור - אדירן

מפוחים בשימוש התעשייה – לא רק למטרות אוורור

מפוחים בשימוש התעשייה - לא רק למטרות אוורור

בעוד שאנו מקשרים שימוש במפוחים בעיקר למטרות אוורור והחלפת אוויר, הרי שיש למפוחים שימושים רבים נוספים בתעשיות רבות, כחלק אינטגרלי מפסי ותהליכי ייצור שונים. במאמר הבא ניתן מספר דוגמאות לשימושים נוספים של מפוחים תעשייתיים:

שאיבת מזהמים נקודתית

ניקח לדוגמא אולם ייצור גדול וממוזג לרווחת העובדים, בו עובדים מספר פועלים ומספר מכונות. כיצד ניתן להתמודד בצורה יעילה עם מצב בו אחת מהמכונות פולטת לאוויר חלקיקים מזיקים או אבק? תחלופה של כל האוויר במבנה תפגע ביכולת שלנו למזג אותו וגם לא בטוח שתהיה יעילה מספיק כדי לסנן את כל החלקיקים לאחר שכבר התפזרו באוויר של המבנה כולו.
במקרים כאלו, כדי לשמור על איכות האוויר במבנה, יש צורך בפתרון של שאיבת אוויר נקודתית מעל המכונה המזהמת, כך שהחלקיקים המזיקים ישאבו ויטופלו מיד עם היפלטם לאוויר, וטרם התפשטותם ליתר חלקי המבנה.
בדיוק למטרות אלו קיימות זרועות יניקה, שולחנות יניקה וכונסי אוויר, השואבים את האוויר המזוהם באופן ממוקד מבלי לפגוע באיכות האוויר במבנה כולו.

עיבוד שבבי

עיבוד שבבי הוא תהליך ייצור בו מעבדים מוצר על ידי חציבתו מגוש של חומר גלם, לרוב סוגי מתכות שונות כגון: אלומיניום, פלדה, פלדת אל-חלד, ארד ופליז, או עץ ו – MDF. דוגמא טובה לעיבוד שבבי היא למשל עיבוד ברגים מחלקי מתכת.
בתהליך העיבוד השבבי מעורבות מכונות שונות כגון מחרטות, כרסומות, מסורים, מקדחות ומשחזות, ובמהלכו נוצרים שבבים רבים של חומר הגלם, כמו גם רסיסים של נוזלי קירור המשמשים לצינון המכשור המקצועי. בתהליכים אלו חשוב במיוחד, הן לבריאות העובדים והן לשמירה על המכשור, שילוב אמצעי יניקה בנקודת הקצה לשאיבת ופינוי השבבים, האבק והרסיסים השונים הנוצרים בתהליך.

סכין אוויר

כל מי שעבר עם רכבו במנהרה לשטיפת רכבים מכיר את השלב הסופי, ממש לפני היציאה מהמנהרה, בו יורד לכיווננו מתקן המשחרר אוויר דחוס בלחץ גבוה המייבש את הרכב בתוך שניות בודדות.
זוהי רק דוגמא אחת מני רבות לשימוש בסכין אוויר – מערכת לנשיפת אוויר דחוס בלחץ גבוה אשר יעילה למטרות ייבוש, ניקוי וקירור.
סכיני אוויר משתלבים באופן אינטגרלי בפסי ייצור שונים למשל: כאמצעי לייבוש בקבוקים, צנצנות או פחיות לפני הדבקת התוויות, לייבוש פירות וירקות לאחר שלב השטיפה ולפני האריזה שלהם, לקירור מאפים לפני אריזתם ואפילו שימושים מתוקים במיוחד כמו למשל התזת ציפוי שוקולד באופן אחיד על הארטיק האהוב עליכם.

 

 

לסיכום

המשותף לכל התהליכים שסקרנו במאמר הוא שימוש במפוחים, וליתר דיוק – מפוח צנטריפוגלי, לצורך הנעת האוויר – אם בנישוף כמו למשל בסכיני האוויר, או ביניקה כמו במקרים של שאיבת מזהמים. המפוח הוא לב ליבה של המערכת והוא אחראי על הנעת האוויר בצורה המדויקת ליישום הנדרש. כמו שאמרנו – לא רק למטרות אוורור.

חברת אדירן מייבאת ומתקינה מפוחים איכותיים ממיטב החברות. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בטלפון: 03-9700500, או באמצעות טופס הפניה.

 

צור קשר
03-9700500 03-9700510 info@adiran.co.il שחם 32, פתח תקווה יצירת קשר קריאת שירות
חזרה לתחילת העמוד