מפוח צנטריפוגלי למיגוון תעשיות | א.אדירן

מפוחים צנטריפוגליים

שאיבת אוויר יעילה - מפוח צנטריפוגלי לתעשייה

מפוח צנטריפוגלי מיועד לעבודה רציפה של שאיבת אוויר יעילה וחסכונית. העמידות הגבוהה בשילוב היכולת שלו לעבוד 24 שעות ביממה הופכים את המפוח הצנטריפוגלי לפופולרי במגוון תעשיות כגון: תעשיית המזון, חדרי צביעה, חניונים תת קרקעיים, מפעלים, מסעדות ואולמות. מפוח צנטריפוגלי יעיל בשאיבה של ריחות, אוויר חם, עשן ואדים מחללים סגורים ובכך מאפשר סביבת עבודה נעימה יותר. ההתקנה של מפוחים צנטריפוגליים פשוטה ולרוב נעשית על קיר חיצוני או חלון. אנו באדירן מספקים מגוון גדול של מפוחים צנטריפוגליים לכל צורך ונשמח להתאים עבורך את המפוח הנכון.

למידע נוסף וקבלת הצעה עבור מפוח צנטריפוגלי

מהו מפוח צנטריפוגלי ולמה הוא משמש?

ניתן לחלק את המפוחים התעשייתיים לשתי קבוצות עיקריות:

  • מפוח צירי – המפוח הצירי שואב אוויר באמצעות כנפיים המסתובבות סביב ציר ודוחף אותו קדימה. מפוח זה משמש בעיקר למטרות אוורור כלליות שאינן דורשות לחץ אוויר גבוה, כגון: תחלופת אוויר במבנים, ויצירת תנועת אוויר כאמצעי קירור במקומות בהם לא מתאפשרת התקנת מערכות מיזוג אוויר.
  • מפוח צנטריפוגלי – במפוח הצנטריפוגלי כניסת האוויר אל המפוח היא מפתח צידי. מאיץ חשמלי בעל מספר כפות (נטויות קדימה או כלפי אחורה) יוצר כוח צנטריפוגלי הדוחף את האוויר בלחץ גבוה אל פתח היציאה, אשר לרוב ממוקם ב – 90 מעלות לפתח הכניסה. המאיץ מסתובב במהירות קבועה, כך שלחץ האוויר הינו גבוה ואחיד.

 

בזכות יכולתו של המפוח הצנטריפוגלי להאיץ את זרימת האוויר, הוא מתאים במיוחד לשימושים תעשייתיים הדורשים לחץ אוויר גבוה – אם בנישוף כמו למשל בסכיני האוויר, או ביניקת אוויר, כמו במקרים של שאיבת מזהמים.
יתרון נוסף של המפוח הצנטריפוגלי הוא שהאוויר אינו זורם דרך מנוע המפוח, דבר ההופך אותו למתאים במיוחד לטיפול באוויר המזוהם בחלקיקים, אדי שמן, וכו'.

 

מפוח צנטריפוגלי בעל כפות נטויות אחורה
מפוח צנטריפוגלי בעל כפות נטויות אחורה, EagleX, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons

מפוח צנטריפוגלי – שימושים תעשייתיים

מפוחים צנטריפוגלים משמשים להנעת אוויר בלחץ גבוה, והם מהווים את ליבן של מערכות אוורור תעשייתיות המשמשות למגוון יישומים כגון: אוורור חללים והולכת אוויר דרך תוואי תעלות, שאיבת מזהמים והעברתם למערכות סינון אוויר, הזרמת אוויר ביחידות טיפול אוויר (יט"אות), פינוי אדים, עשן וריחות רעים, ועוד.

למפוח הצנטריפוגלי קיימים יישומים נוספים בהם הוא מהווה חלק אינטגרלי מפס הייצור, כגון: סכין אוויר המשמשת למטרות ייבוש, ניקוי, או קירור (דוגמא מוכרת ליישום של סכין אוויר הוא מתקן הייבוש בקצה מנהרות לשטיפת מכוניות), או כחלק אינטגרלי מתהליך עיבוד שבבי לשמירה על בריאות העובדים ותקינות הציוד.

כיצד לבחור מפוח צנטריפוגלי

המפוח הצנטריפוגלי הינו קריטי לתפקודה התקין של מערכת האוורור התעשיייתית, ובמקרים רבים אף פועל באופן רצוף 24X7. לכן חשוב לבחור במפוח איכותי אשר יחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

לפני רכישת מפוח צנטריפוגלי חשוב לאפיין את התפקיד המדויק של המפוח, את תנאי סביבת העבודה (חום, לחות, אדים או חלקיקים וכד'), ואת פרטי החלל בו הוא מותקן, כולל תוואי תעלות נדרש או קיים.
ביישומים מסוימים, בעיקר בתחום המזון והתרופות, קיימות דרישות תקן ספציפיות לקצב תחלופת האוויר. חשוב לבדוק לפני רכישת והתקנת מערכת האוורור, האם המתקן שלכם מצריך עמידה בתקנים אלו.

 

נציג שירות מנוסה יוכל לסייע לך באפיון כל הנתונים הללו, ושיכלולם לכדי המלצה על סוגי המפוחים המתאימים ביותר עבורך. בשל תפקידו המרכזי של המפוח הצנטריפוגלי במערכת האוורור, חשוב לבדוק גם לגבי תנאי השירות בהמשך, ולוודא שקיימת אפשרות לשירות תיקונים מהיר ואפקטיבי במידת הצורך.

מפוחים ומערכות אוורור תעשייתי
מפוחים ומערכות אוורור תעשייתי
צור קשר
03-9700500 03-9700510 info@adiran.co.il שחם 32, פתח תקווה יצירת קשר קריאת שירות
חזרה לתחילת העמוד